Bezpečnost
Upřednostňujeme malé skupiny do deseti plavců na dráze. S těmi nejmenšími jsou dva trenéři, z toho jeden je po celou dobu ve vodě. Využíváme vhodně zvolené nadnášející pomůcky. Velký důraz klademe na adaptační cvičení, umožňující plné a bezpečné zvládnutí vodního prostředí, včetně nácviku dovedností nutných pro sebezáchranu.
Individualizace
Díky dvěma instruktorům, zajistíme pečlivé provedení cvičení, kdy jeden z instruktorů vždy na potřebnou dobu provádí aktuální cvičení pouze s jedním dítětem, zatímco ostatní děti nacvičují ve skupině s druhým instruktorem.
Otevřenost
Rodičům umožňujeme přímou účast na lekci. Také zajišťujeme videozáznam pokroků v učení, který zpřístupňujeme rodičům na chráněném webovém prostoru našeho klubového informačního systému.
Odbornost
Dobrý trenér je ten, který má výborné teoretické znalosti, dokáže rozpoznat příčinu nedostatků, je schopen vše srozumitelně vysvětlit a zvolit správný postup výuky. U nás se každý trenér opírá o tyto základní pilíře:
- hluboká znalost oboru plavání
- schopnost okamžitě a přesné analyzovat nedostatky v provedení cvičení
- jasné a jednoduché vysvětlení vedoucí k nápravě, které je přizpůsobeno věku a zralosti dítěte
- soustředění se na odstraňování samotné příčiny nedostatku.
Pečlivost
Naše škola a oddíl se liší od jiných přesnější a rozsáhlejší definicí základních plaveckých dovedností, které v celé šíři učíme. Naše autorská metodika Plavání s Plavlem a Plavlínou oproti jiným jasně definuje tyto základní plavecké dovednosti:
- vstup do vody
- výstup z vody
- výdechy
- zkoumání prvních pohybů ve vodě
- vznášení se, splývání, rotace
- pády a skoky
- orientace pod vodou, potápění
- rozvoj pocitu vody
Kvalita
Děti se díky dlouhodobému a rozsáhlému procvičování základních plaveckých dovedností cítí ve vodním prostředí jistěji a základ pro další pokrok v učení je kvalitnější a trvalejší. Vhodně zvolené nadnášecí pomůcky nelimitují děti v pohybu.
Respekt
Respektující přístup v našem pojetí znamená, že děti neplní jen bezmyšlenkovitě příkazy trenérů.
- Dodržujeme ROVNOCENNÉ POSTAVENÍ PLAVCE A TRENÉRA. Nepovyšujeme se a nasloucháme, dítě a trenér potřebují vzájemný respekt!
- Budujeme PARTNERSKOU KOMUNIKACI. Nepřikazujeme ani nehodnotíme plavce způsobem TY JSI ŠPATNÝ, ale popisujeme stylem TOHLE MŮŽEŠ DĚLAT LÉPE.
- NASLOUCHÁME A VYSVĚTLUJEME. Zpětná vazba je základem každého učení a společného rozvoje trenéra i plavce.
- Budujeme BEZPEČNOU A PŘÁTELSKOU ATMOSFÉRU. Výkon vnímáme jako osobní posun hranic a soutěž jako příležitost k předvedení nových dovedností a schopností.
- Nezdravé srovnávání a soupeření vede k ohrožení vlastní hodnoty a nepřátelství.
- Pracujeme na VNITŘNÍ MOTIVACI, jednotlivé cíle zdůvodňujeme a nastavujeme společně. Klíčová je smysluplnost, svobodná volba a chuť spolupracovat.
FUN&SKILL
Plavání nás baví a přípravu stavíme na zábavných a herních cvičeních. V učení využíváme jen smysluplné hry a zapojujeme všechny smysly. V lekcích také využíváme dva maskoty – Plavla a Plavlínu, kteří jsou dětem kamarády a provází je procesem učení, dále autorské plavecké říkanky a obrázkové výukové karty a omalovánky. Výuka není drilování, důsledně respektujeme specifika výuky předškolních dětí.
Na přístupu záleží, a ten náš je bezpečný, individuální, otevřený, odborný, pečlivý, efektivní, respektující a zábavný.